Jaha, då har man hakat på ännu en trend...

Tänkte det kunde vara dags att göra som alla andra ta tag i det här med att blogga och va lite inne!
Får se om det är en fluga som dör om ett tag (av syrebrist, vad vet ja?) eller om detta blir något som man tycker är tillfredsställande och kan tänka sig att fortsätta med..

Just för tillfället finns det väl inte så jätte mycket att berätta när det gäller vad som händer i mitt liv, sitter hemma och har tillfälligt blivit sambo med en förkylning som har en något febrig personlighet.. Aja, ett par pappersrullar senare och jag känner att jag kanske är på bättringsvägen så lever hoppet att man ska komma på fötterna igen.

Annars hände inte så speciellt mycket i helgen som va, både jag och Anna (min sambo) jobbade så vi hann knappt få någon tid för varandra eller man hann hitta på något med sina kompisar.. Jag har kommit fram till att jag är lite sådär ofrivilligt emot att jobba helg det måste vara något som har varit inristat i mig sen jag va liten eller nått. Missförstå mig inte det är skönt att jobba helg om man ska se till arbetssysslorna, allt är mycket lugnare osv.. det är snarare något psykiskt att man ska inte jobba helg utan man ska vara ledig som alla andra :P
Framtidsmålen är därmed enkla:
  1. Fixa ett 7-16 eller hellre 8-17 jobb med flextid
  2. Inget helgjobb, kan kanske tänka mig någon form av beredskap eller jour där man inte måste vara på plats hela tiden..
Så känner jag i alla fall just nu och det kanske försvinner när man en dag har vuxit ur "partyåldern"? Efter jobbet försökte man i alla fall rycka upp sig och mysa lite med tjejen samt det blev att åka en kortis på bilträff här i stan..



Måste ju säga att jag blir jävligt sugen på att fixa mer med bilen efter varje träff.. frågan är bara var ska man hitta tiden till att göra det. Börjar känna av det klassiska problemet "jobbet inkräktar på min fritid"..

Over and out!
                             //Andreas

Kommentarer
Postat av: Anna

du är ett sånt trendoffer, först facebook, nu blogg ;):*

2009-05-20 @ 14:41:57
URL: http://anniiizen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0